Washington D.C och tio saker jag hatar med mig själv

ja tog me kameran ut iskogen me kira ida. vi gick till ett ställe som kallas "utkiksberget". det e som ett berg eller en stor skogig kulle, som har fin utsikt när man kmr upp. kira och ja såg en hare och en ekorre. hann inte fota dom för dom e så snabba. det åskade i skarpnäck den tiden vi va där (kl.10) så kira , som e rädd för åska, buller och raketer, skällde som en galning när man kunde höra åskan.ja tog lite foton. här e några av dom:


sen efter det sa mamma att ja måste gå till bibblan för hon jobbade hela dan och hon hade en försenad bok som ja skulle lämna. ja lånade två böcker också. dom hette "tio saker jag hatar med miig själv" av Randa Abdel- Fattah och " Washington D.C" av Meg Cabot ( Meg skrev en prinsessas dagbok också)

Washington D.C:
De tio viktigaste anledningarna till att det för tillfället suger att vara Samantha Madison: 10. Min storasyster är typ populärste tjejen i skolan. 9. Min lillasyster är ett geni med stadigt medlemskap i Mensa. 8. Jag är olyckligt kär i min storasysters anarkistiska pojkvän. 7. Jag blev ertappad med att sälja kändisteckningar i skolan ... 6. ... och nu måste jag ta konstlektioner efter skolan som straff 5. Jag har precis räddat livet på USA:s president (och bröt armen när jag gjorde det). 4. Så nu tror hela världen att jag är en hjälte ... 3. ... vilket jag VERKLIGEN inte är. 2. Dessutom har jag blivit utsedd till tonårsambassadör i F.N. Och den främsta anldeningen till att det VERKLIGEN suger att vara jag just nu: 1. Presidentens son var kanske kär i mig. Men jag var för korkad för att se det Roligt, romantiskt och snabbläst om en amerikansk tjej som är expert på att ställa till det för sig.

Tio saker jag hatar med mig själv:
Vem är jag? Jamie eller Jamilah? I skolan är jag den blonda Jamie- en i mängden. Hemma är jag muslimen Jamilah- med en pappa som gör mig galen. Jag borde vinna en oscar för mina skådespelartalanger. Men jag kan inte fortsätta så här mycket längre...






Det va som stod på baksidorna. och framsidorna va också med =)! sen gick ja ut me sama, najma och khlood. vi gjorde inget särskilt. vi va ute från 14.15 till 18.30. och nu sitter ja här och i över imorgon ska ja till t-centralen och köpa födelsedas presenter till najma, isabella och anneli.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0